معرفی وبلاگ
به نام خدا سلام به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ قصد دارد بامدد گرفتن از کلام قرآن وعترت راه رستگاری را بیابد اگر طالب رستگاری هستید پس به این دو گوهر گرانبها که پیامبر ص برای تمامی مسلمین جهان به ارث گذاشته جنگ بزنید، در قرآن کریم رستگاران را کسانی معرفی میکند که به قران پناه میبرند وبه غیب ایمان دارند ونماز بپا میدارند وزکات میدهند وانفاق میکنند وبه آنچه نازل شده بر پیامبر رحمت محمد مصطفی ص وپیامبران پیشین ایمان دارند .امیدوارم از بازدید این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید التماس دعا. بسم الله الرحمن الرحيم 1. الم 2. تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْحَكِيمِ 3. هُدًي وَرَحْمَةً لِلْمُحْسِنِينَ 4. الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ 5. أُوْلَئِكَ عَلَي هُدًي مِنْ رَبهمْ وَأُوْلَئِكَ هُمْ الْمُفْلِحُونَ سوره لقمان
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 209030
تعداد نوشته ها : 105
تعداد نظرات : 39
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

 

از احکام و دستورات الهی چه میخواهید و جویای چه هستید؟ البته میخواهید منافعی معنوی در بر داشته باشند میخواهید حکمت در آنها باشد، میخواهید اسرار و عللی موجب مقرر داشتن آنها شده باشد،میخواهید با دقت کردن در آنها بفهمید که با دانش و منطق، مطابقت کامل دارند و بالاخره میخواهید خاطرتان آسوده باشد که دستورات مذهبی همه عقلائی هستند! این را مسلما بدانید هر یک از دستورات دین اسلامی اعم از کلی و جزئی دارای منافعی بیشمار است، منتها ما حکمت بعضی از آنها را کم و بیش فهمیده و حکت بعضی را نفهمیدهایم. آنهائی که هنوز حکمتشان معلوم نشده و به صورت مبهم در مقابل ما قرار دارند یقینا فلسفهای دارند اما باید تحقیق نمود و یا صبر کرد تا با پیشرفت علوم و پیدایش نظریات صائب رفع ابهام شود، و واضح و آشکار گردند، و هیچ دلیلی ندارد که ما منکر آنها بشویم و بگوئیم فائدهای در آنها نیست.

 

علی علیهالسلام فرمود:

فرض الله الایمان تطهیرا من الشرک، و الصلاه تنزیها عن الکبر، و الزکاه تسبیبا للرزق، و الصیام ابتلاء لاخلاص الخلق، و الحج تقویه للدین، و الجهاد عزا للاسلام، و الامر بالمعروف مصلحه للعوام، و النهی عن المنکر ردعا للسفهاء.

خداوند ایمان را واجب گردانید تا مردم را از آلودگی شرک (توجه به غیر خدا) پاک کند. نماز را واجب نمود تا از تکبر منزه شوند.

زکاه را واجب کرد تا روزی فقرا تامین شود. روزه را واجب نمود تا اخلاص مردم امتحان شود. حج را برای تقویت دین و جهاد را برای عزت و شوکت اسلام، امر به معروف را به منظور اصلاح تودهی مردم و نهی از منکر را برای بازداشتن اشخاص نادان و سبک مغز از خطا، واجب کرده است.

 

____________________

برگرفته از کتاب الهام از گفتار امام علی ع

سید باقر حکیم


دسته ها : فلسفه
يکشنبه هفدهم 5 1389 15:24
X