معرفی وبلاگ
به نام خدا سلام به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ قصد دارد بامدد گرفتن از کلام قرآن وعترت راه رستگاری را بیابد اگر طالب رستگاری هستید پس به این دو گوهر گرانبها که پیامبر ص برای تمامی مسلمین جهان به ارث گذاشته جنگ بزنید، در قرآن کریم رستگاران را کسانی معرفی میکند که به قران پناه میبرند وبه غیب ایمان دارند ونماز بپا میدارند وزکات میدهند وانفاق میکنند وبه آنچه نازل شده بر پیامبر رحمت محمد مصطفی ص وپیامبران پیشین ایمان دارند .امیدوارم از بازدید این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید التماس دعا. بسم الله الرحمن الرحيم 1. الم 2. تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْحَكِيمِ 3. هُدًي وَرَحْمَةً لِلْمُحْسِنِينَ 4. الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ 5. أُوْلَئِكَ عَلَي هُدًي مِنْ رَبهمْ وَأُوْلَئِكَ هُمْ الْمُفْلِحُونَ سوره لقمان
دسته
لینکستان
معرفی سایت
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 152058
تعداد نوشته ها : 108
تعداد نظرات : 39
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

قاتل شيطان كيست؟

اسحاق بن عمّار گويد:

روزي محضر شريف امام جعفر صادق عليه السلام شرفياب شدم و پيرامون آيه شريفه قرآن: رَبّ فَأنْظِرْني إلي يَوْمِ يُبْعَثُونَ قالَ فَإنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرينَ إلي يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ [1]  سؤال كردم كه آخرين روز مهلت حيات شيطان چه زماني است؟

حضرت فرمود: آيا فكر مي كني تا قيامت و صحراي محشر باشد؟!

خير چنين نيست، بلكه منظور روز ظهور و قيام قائم آل محمّد صلوات اللّه عليهم مي باشد؛ چون امام زمان (عجّ) را ظاهر گردد و قيام كند، وارد مسجد كوفه خواهد شد و شيطان در مقابل حضرت دو زانو مي نشيند و مي گويد: واي از اين روز كه چه روز سختي است.

پس از آن امام زمان عليه السلام او را به قتل مي رساند.

بنابراين مهلت شيطان تا آن روزي خواهد بود كه به دست پُر توان حضرت صاحب الزّمان (عجّ) به هلاكت أبدي خواهد رسيد. [2] .

1.سوره حجر ايه 36تا38

2.بحارالانوار ج63ص 254ح116

اميرالمؤمنين (عليه السلام) با اشاره به قيام حضرت مهدي (عليه السلام) فرمودند:

«كأنّي أنظر إلي شيعتنا بمسجد الكوفة. و قد ضربوا الفساطيط يعلّمون النّاس القرآن كما أنزل.» [1] .

«گويا شيعيان ما اهلبيت را مي بينم كه در مسجد كوفه گرد آمده و خيمه هايي زده اند و در آنها قرآن را آنچنانكه نازل شده است به مردم مي آموزند».

1.بحارالانوار ج52ص364

دسته ها : سوالات
يکشنبه شانزدهم 11 1390 14:19

 

پاسخ: بنابر آنچه كه مورخان شيعه و سني در خصوص تاريخ و چگونگي ولادت حضرت مهدي (عج) نوشته اند، اصل ولادت خجسته امام زمان (ع) و به دنيا آمدنش جزء امور مسلم و قطعي تاريخ است.

به عنوان نمونه:

مورخ شهير اهل سنت، علي بن حسين مسعودي مي گويد: «در سال 260 ابو محمد حسن بن علي بن محمد بن علي بن موسي بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي ابن ابيطالب عليهم السلام، در زمان خلافت معتمد عباسي درگذشت او به هنگام درگذشت، 29 سال داشت، و او پدر مهدي منتظر است.» [مروج الذهب ،مسعودي ج 4 ص199

و شيخ سليمان قندوزي گويد

 

: «خبر معلوم و مسلم، در نزد موثقان، اين است كه ولادت قائم (ع)، در شب نيمه شعبان سال 255 هجري قمري، در شهر سامرا واقع شده است.»ينابيع الموده قندوري ج3 ص114

اما از آنجايي كه خلفاي بني عباس دانسته بودند كه دوازدهمين امام شيعيان همان مهدي موعود است كه زمين را پر از عدل و داد مي كند و دژهاي گمراهي و فساد را درهم مي كوبد، و نيز مي دانستند كه از فرزندان امام حسن عسكري (ع) است؛ درصدد برآمدند اين نور را خاموش كنند.

از اين رو امام مهدي (عج) از نخستين روز ولادت، همواره در نهان مي زيست و مردم به طور عموم او را نمي ديدند. ولي با اين وجود، عده اي از اصحاب امام حسن عسكري (ع) بودند كه توفيق شرفيابي و معرفي را يافته بودند.بعضي از آنها عبارتند از:

1- حكيمه خاتون، دختر امام جواد، خواهر امام هادي و عمه امام حسن عسكري عليهم السلام،

 

كه شب تولد حضرت مهدي (عج)، او را زيارت كرد، و نسيم و ماريه كنيزان آن حضرت گفتند: تا آن كودك متولد شد به خاك سجده كرد و انگشت سبابه را رو به آسمان بلند نمود و عطسه زد و گفت: «الحمد لله رب العالمين، و صلي الله علي محمد و آله». الزام الناصب شيخ حايري يزدي ج1 ص340

2-

ابو بصير خادم است كه گفت: بر صاحب الزمان (عج) وارد شدم، در حالي كه درون گهواره بود، نزديك رفتم و سلام كردم، حضرت فرمود: مرا مي شناسي؟ عرض كردم: آري، تو بزرگ و سيد من و فرزند امام من هستي... حضرت فرمود: «انا خاتم الاوصياء، و بي يرفع البلاء من اهلي و شيعتي.»كشف الغمه علامه اربلي ج2 ص499

3-

سعد بن عبد الله قمي است كه با نامه هاي فراوان با جمعي براي زيارت آن حضرت به سامره رفته و طرف راست امام حسن (ع)، كودكي را ديدند كه مانند ماه درخشان بود؛ پرسيدند: اين كيست؟ گفته شد: «مهدي قائم آل محمد (ص)» است. [الزام الناصب ج1 ص342

4-

روزي جمعي از شيعيان - چهل تن - نزد امام يازدهم آمدند، و از آن امام تقاضا كردند تا حجت پس از خويش را به آنان بنماياند و بشناساند. و امام چنان كرد. و آنان پسري را ديدند كه بيرون آمد همچون پاره ماه، شبيه به پدر خويش. امام عسكري (ع)

 

فرمود: «پس از من، اين پسر، امام شماست، و خليفه من است در ميان شما، امر او را اطاعت كنيد، از گرد رهبري او پراكنده نگرديد كه هلاك مي شويد و دينتان تباه مي گردد اين را هم بدانيد كه شما او را، پس از امروز، نخواهيد ديد، تا اينكه زماني دراز بگذرد، بنابراين از نايب او، «عثمان بن سعيد» اطاعت كنيد.» الزام الناصب ج1 ص341

5- ابو سهل نوبختي گويد: در آن حال بيماري، امام عسكري خواست تا آن كودك را نزد او آوردند. مهدي را كه در آن هنگام كودك بود، نزد پدر آوردند. وي به پدر سلام كرد. من به او نگاه كردم، رنگي سفيد و درخشان داشت، موهايش پيچيده و مجعد بود و دندانهايش گشاده، امام حسن (ع) او را با جمله «يا سيد اهل بيته» مخاطب قرار داد، يعني: اي سرور خاندان خود. سپس از آن فرزند خواست تا در خوردن دوايي كه برايش جوشانيده بودند به او كمك كند. او چنين كرد. سپس پدر را وضو داد. آنگاه امام عسكري (ع) به او فرمود: «اي پسرك من! تويي مهدي، و تويي حجت خدا بر روي زمين...» الزام الناصب ج1 ص351

دسته ها : سوالات
يکشنبه شانزدهم 11 1390 14:11

 

چرا خداوند، حضرت مریم سلام اللّه علیها را برای زایمان به خانهاش (بیت المقدّس) راه نداد، امّا دیوار کعبه را برای ورود فاطمهی بنت اسد سلام اللّه علیها شکافت؟

پاسخ: زیرا حضرت فاطمهی بنت أسد مولودی در شکم داشتند که از اهل بیت عصمت و طهارت بوده، مصداق این آیهی شریفه میباشند که خدا در قرآن کریم میفرماید:

«اِنَّما یُریدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً»

این است و جز این نیست که خداوند اراده فرموده شما اهل بیت را از هر ناپاکی و پلیدی دور فرماید، و شما را پاک کند به بهترین پاک کردن. [1] .

_________________________

1. سوره احزاب ایه 33

دسته ها : سوالات
سه شنبه هشتم 4 1389 15:28

 

امیرالمؤمنین

علی علیهالسلام روز جمعه در کوفه سخنرانی زیبایی کرد، در پایان سخنرانی فرمود:

ای

مردم! هفت مصیبت بزرگ است که باید از آنها به خدا پناه ببریم:

1-

عالمی که بلغزد.

2-

عابدی که از عبادت خسته گردد.

3-

مؤمنی که فقیر شود.

4-

امینی که خیانت کند.

5-

توانگری که به فقر در افتد.

6-

عزیزی که خوار گردد.

7-

فقیری که بیمار شود.

در

این وقت مردی بر خواست، عرض کرد:

یا

امیرالمؤمنین! خداوند در قرآن میفرماید: «ادعونی استجب لکم »:

مرا

بخوانید، دعا کنید، تا دعایتان را مستجاب کنم.

اما

دعای ما مستجاب نمیشود؟حضرت فرمود: علتش آن است که دلهای شما در هشت مورد صاف نیست:

یک

: این که خدا را شناختید، ولی حقش را آن طور که بر شما واجب بود به جا نیاوردید، از این رو آن شناخت به درد شما نخورد.

دو

: به پیغمبر خدا ایمان آوردید ولی با دستورات او مخالفت کردید و شریعت او را از بین بردید! پس نتیجه ایمان شما چه شد؟

سه

: قرآن را خواندید ولی به آن عمل نکردید و گفتید:

قرآن

را به گوش و دل میپذیریم اما با آن به مخالفت برخواستید.

چهار

: گفتید ما از آتش جهنم میترسیم در عین حال با گناهان و معاصی به سوی جهنم می روید.

پنج

: گفتید ما از آتش جهنم میترسیم در عین حال با گناهان و معاصی به سوی جهنم میروید.

شش

: گفتید به بهشت علاقهمندیم اما در تمام حالات کارهائی انجام میدهید که شما را از بهشت دور میسازد. پس علاقه و شوق شما نسبت به بهشت کجاست؟

هفت

: نعمت خدا را خوردید، ولی سپاسگزاری نکردید.

هشت

: خداوند شما را به دشمنی با شیطان دستور داده و فرمود:

«

ان الشیطان لکم عدو فاتخذوه عدوا»: شیطان دشمن شماست، پس شما او را دشمن بدارید! به زبان با او دشمنی کردید ولی در عمل به دوستی با او برخاستید.

نه

: عیبهای مردم را در برابر دیدگانتان قرار دادید و از عیوب خود بیخبر ماندید (نادیده گرفتید) و در نتیجه کسی را سرزنش میکنید که خود به سرزنش سزاوارتر از او هستید.

با

این وضع چه دعایی از شما مستجاب میشود؟ در صورتی که شما درهای دعا و راههای آن را بستهاید. پس از خدا بترسید و عملهایتان را اصلاح کنید و امر به معروف کنید و نهی زا منکر نمایید تا خداوند دعاهایتان را مستجاب کند. [1] .

بحار

ج 93 ص 277

دسته ها : سوالات
سه شنبه هشتم 4 1389 8:45
X